Postup

1. Osvojiť si základné znaky a charakteristiku publicistického štýlu. Poznať členenie žánrov publicistického štýlu.

2. Poznať delenie masmédií (tlač, rozhlas, televízia, internetové médiá).

3. Poznať regionálne masmédiá.

            výstup (ŠF): pojmová mapa regionálnych masmédií

4. Oboznámiť sa s členením publicistických žánrov.

           výstup: pojmová mapa (viď zdroje/ vytvorenie vlastnej pojmovej mapy)

5. Osvojiťsi horizontálne členenie novín a časopisov, poznať funkciu a druhy titulkov

            výstup: vytvoriť titulky k vlastným textom - jednoduchá a rozšírená správa, interview, blog

6. Poznať  kompozíciu jednoduchej správy a zásady jej tvorby

            výstup: napísanie jednoduchej správy zo života školy

7. Poznať  kompozíciu rozšírenej správy a zásady jej tvorby

            výstup: napísanie rozšírenej správy zo života školy

8. Poznať kompozíciu spravodajského rozhovoru (interview) a zásady jej tvorby

            výstup: príprava, realizácia a spracovanie interview do písomnej podoby

9. Poznať funkciu a štylistické osobitosti inzerátu

10. Vedieť uplatniť výkladový a informačný slohový postup a subjektívne hodnotenie v texte recenzie.

            výstup (ŠF): tvorba recenzie na ľubovoľný umelecký produkt (kniha, film ap.) alebo na aktuálne spoločenské, kultúrne či športové    

            podujatie

11. Vedieť identifikovať reportáž v masmédiách, poznať jej znaky

            výstup (ŠF): napísať riport zo školského podujatia

12. Získať čitateľský prehľad o blogoch a témach, ktoré spracúvajú. Naučiť sa chápať blog ako modernú formu vyjadrovania vlastného názoru k najrôznejším otázkam ľudského života.

            výstup: založenie vlastného blogu a publikovanie aspoň jedného blogu na ľubovoľnú tému