Postup
1. Osvojiť si základné znaky a charakteristiku publicistického štýlu. Poznať členenie žánrov publicistického štýlu.
2. Poznať delenie masmédií (tlač, rozhlas, televízia, internetové médiá).
3. Poznať regionálne masmédiá.
výstup (ŠF): pojmová mapa regionálnych masmédií
4. Oboznámiť sa s členením publicistických žánrov.
výstup: pojmová mapa (viď zdroje/ vytvorenie vlastnej pojmovej mapy)
5. Osvojiťsi horizontálne členenie novín a časopisov, poznať funkciu a druhy titulkov
výstup: vytvoriť titulky k vlastným textom - jednoduchá a rozšírená správa, interview, blog
6. Poznať kompozíciu jednoduchej správy a zásady jej tvorby
výstup: napísanie jednoduchej správy zo života školy
7. Poznať kompozíciu rozšírenej správy a zásady jej tvorby
výstup: napísanie rozšírenej správy zo života školy
8. Poznať kompozíciu spravodajského rozhovoru (interview) a zásady jej tvorby
výstup: príprava, realizácia a spracovanie interview do písomnej podoby
9. Poznať funkciu a štylistické osobitosti inzerátu
10. Vedieť uplatniť výkladový a informačný slohový postup a subjektívne hodnotenie v texte recenzie.
výstup (ŠF): tvorba recenzie na ľubovoľný umelecký produkt (kniha, film ap.) alebo na aktuálne spoločenské, kultúrne či športové
podujatie
11. Vedieť identifikovať reportáž v masmédiách, poznať jej znaky
výstup (ŠF): napísať riport zo školského podujatia
12. Získať čitateľský prehľad o blogoch a témach, ktoré spracúvajú. Naučiť sa chápať blog ako modernú formu vyjadrovania vlastného názoru k najrôznejším otázkam ľudského života.
výstup: založenie vlastného blogu a publikovanie aspoň jedného blogu na ľubovoľnú tému